The Latest

http://auto.offnews.bg.

 

В днешния пети етап на рали Дакар 2016, с който участниците влязоха в Боливия, най-драматично изглежда е положението в класа на ATV-четириколките. В 327-километровия специален етап, гарниран с още почти толкова километри преход между Хухуй и Уюни, категорията на "четириколесните мотоциклети" остана без солидна част от своите звезди.

Може би най-важната новина за деня е потенциалното отпадане на настоящия шампион в "Дакар" при ATV-тата Рафал Соник, чиято Yamaha го предаде на 215 километра след старта. До редакционното приключване на статията, нямаме информация дали Рафа все пак е успял да продължи някак си. Още по-лошо се развиха нещата за досегашния втори в генералното класиране на Дакар 2016 Марсело Медейрос, който падна лошо още в началото на отсечката и бе откаран с хеликоптер в болницата с травма в ключицата.

Черната серия за пилотите на четириколките продължи, след като един от опитните карачи - Мохамед Ибу Иса закъса с електрически проблем в средата на трасето, а по-късно повреда в мотора спря и шампиона от ралито през 2015 година Игнасио Касале, който водеше в класа си преди проблема. Все още нямаме информация какво е положението при двамата, ще ви го съобщим в подробния репортаж утре.

За разлика от гореспоменатите, перуанецът Алексис Ернандес постигна втора поредна етапна победа в рали Дакар 2016 и така оглави генералното класиране. Втори за деня бе Браян Барагуанат, а трети Алехандро Патронели. В общата подредба, подгласници на Ернандес са Патронели и руският пилот Сергей Карякин (4-и за деня).

При мотоциклетите, своята втора етапна победа отбеляза Тоби Прайс. Той бе начело на цяла четворка пилоти на КТМ, следван от Антоан Мео, Стефан Свитко и Матиас Валкнер. В генералното, начело все още е Паоло Гонсалвеш (Honda), следван от Свитко и Валкнер.

При автомобилите, Peugeot записа втори пореден хеттрик, след като Себастиан Льоб постигна третата си етапна победа, следван от Карлос Сайнц и Стефан Петерханзел. Льоб е начело и на генералното, като авансът му пред Петерханзел е вече близо 8 минути. Челната тройка допълва Карлос Сайнц, на 13:26 мин. от лидера, а Насър ал Атия (Mini) е 4-и, както завърши и днес.

Камионите все още не са завършили 5-ия етап на рали Дакар 2016, като след 2/3 от изминатото разстояние начело за момента е Едуард Николаев с Камаз.

Дакар 2016: Кой е Тоби Прайс?

Състезателят на заводския тим на КТМ Тоби Прайс даде сериозна заявка за титлата на рали „Дакар“ тази година, след като спечели вчерашния втори етап с 20 секунди пред лидера на Husqvarna и един от безспорните фаворити Рубен Фариа. 

Тоби Прайс е роден на 18 август 1987 г. в Австралия. Той е бил едно от онези щастливи деца, чиито родители са обожавали мотоспорта и благодарение на това се е качил на мотоциклет едва на 2 годишна възраст. Баща му Джони Прайс е бивш шампион на страната в бъги-шампионата. Талантът на Тоби проличава веднага и той започва да печели състезания, още докато е само на 4, когато грабва титлите в юношеските оф-роуд първенства от 1994 до 2003 г.

През 2003 Прайс постига един от най-големите си успехи, ставайки шампион в класовете 125 и 250 сс на националния мотокрос шампионат и то само 12 месеца след като е счупил двете си китки. Двете победи фокусират вниманието на австралийския клон на Kawasaki, които привличат младия пилот в редиците си. През 2009-та дебютира в Австралийския оф-роуд шампионат, като го печели безапелационно и е обявен за „Дебютант на годината“. Успехите му продължават с 4-тото място в най-престижната отборна ендуро надпревара International Six Days Enduro, като част от тима на Австралия. Тогава Прайс се състезава в клас Е2 и става австралиецът с най-предно класиране в шестдневката. 2014 е изключително успешна за Прайс, който печели няколко титли: във Finki Desert Race, Hattah Desert Race, A day in the dirt motocross grand prix, ISDE (E3 клас).

През 2015-та именно Прайс замени легендата Марк Кома в заводския рали тим на КТМ, дни преди старта на Finki Desert Race, след което спечели четвъртата си титла в това състезание. Припомняме също, че Тоби Прайс направи дебюта си в рали „Дакар“ миналата година, когато изненада всички с победата си в 12-тия етап и събра достатъчно точки, за да финишира на третото място. Така Прайс се оказа перфектният наследник на Кома и с представянето си в настоящото издание на „Дакар“ доказа, че австрийците са направили правилен избор.

Злополучно стартира или по-точно не успя да стартира тазгодишното издание на рали Дакар. След вчерашния пролог, който имаше отношение единствено към реда на стартиране в първия етап от Росарио до Вия Карлос Пас, днес метеорологичната обстановка в Аржентина бе меко казано неподходяща за състезание, та било то и крос-кънтри.

Маршрутът за автомобили и камиони трябваше да предложи на екипажите 258 километров специален етап и лиазон от 318 км. Мотоциклетисти и атв-исти пък щяха да изминат малко по-малко разстояние под хронометъра - 227 км. В следствие на проливните дъждове от снощни и тази сутрин обаче големи части от предвиденото трасе са се превърнали в реки от кал и вода.

Дори в тези условия организаторите имаха вариант да проведат поне част от състезателния ден, но след неколкократно отлагане на старта стана ясно, че хеликоптерите, които обезпечават спешната медицинска помощ, няма как да летят в такова време. Това вече бе достатъчно за директора Етиен Лавин, за да прати всички участници директно в бивака в Виа Карлос Пас, за да се подготвят за втория етап в понеделник.

Всичко за рали "Дакар-2016": auto.offnews.bg

Рали Дакар 2016 - начало!

1451669253 5

Ден преди старта на рали Дакар 2016, може би с най-голям интерес трябва да очакваме битката при мотоциклетистите. След края на ерата „Депре – Кома”, тук със сигурност ще има доста драми и изненади. Общо 153-ма пилоти ще се борят за купата на най-мащабното оф-роуд състезание в света при двуколесните, като оттеглянето на основните двама фаворити е сериозна мотивация за много състезатели за класиране в челната тройка. Сред тях са Хоан Бареда, Пабло Кинтания, Паоло Гонсалвеш, Елдер Родригеш, Рубен Фариа, Жорди Виладомс, Оливие Пен, Давид Кастьо и няколко други, като всеки един от тях има реални шансове за победа.

За рали Дакар 2016 настоящият доминант КТМ не само не се е отказал от борбата за титлата, а напротив: австрийците са сформирали сериозен отбор от опитни пилоти, с които са се устремили към 15-тата победа в маратона. Те ще разчитат на Тоби Прайс, Сам Съндърланд, Матиас Валкнер, Жорди Виладомс (най-опитният състезател в сегашния тим), многократният световен шампион по ендуро Антоан Мео и жената – чудо Лая Санц (9-та позиция през 2015-та).

1451669263 3 559x

Изданието на „Дакар“ този сезон ще бъде 10-то за Виладомс, чието най-добро представяне е сребърния медал, който печели през 2014 г. За съжаление миналата година не беше чак толкова успешна за него и той трябваше да напусне състезанието след 7-ия етап. Сега, обаче, Виладомс е много по-амбициран да помогне за спечелването на 15-тата титла на КТМ. В негова помощ, както вече споменахме, ще бъде и Тоби Прайс, който дебютира по изключителен начин миналия сезон, печелейки 12-тия етап на рали „Дакар“ и завършвайки на престижното трето място на подиума. Другият новак Матиас Валкнер пък бе победител в 3-тия етап, но също трябваше да приключи надпреварата след 7-мия. По-късно прес сезона Валкнер се завърна напълно подготвен, доказвайки перфектната си форма чрез победа в световния Cross Country Rally шампионат.

1451669293 7 559x

Интересно е решението на КТМ да сформират тим (и то силен) и за дъщерната си маркаHusqvarna, където ще видим Рубен Фариа и новата надежда Пабло Кинтания, допълнени от звездата на световното ендуро Пиер Александер Рене. Това е 9-то участие за Фариа в рали „Дакар“, като най-доброто му класиране е било 2-рото място през 2006 и 2013-та. Миналата година също бе много успешна за португалеца, който зае 4-та позиция като част от тима на КТМ с победа в 8-мия етап.

Сериозна конкуренция на КТМ ще се окаже отборът на Honda, чиито състезатели се наредиха най-близо до тези на австрийците в генералното класиране през 2015. За пореден път тимът ще е ръководен от Хоан Бареда Борт, макар по-добрият в случая да се оказа Пауло Гонсалвеш. В тяхна помощ ще са Микаел Метж, Паоло Цеци и американската звезда Рики Брабек. 2016-та ще бъде 4-тата поредна година за Honda в рали „Дакар“, след години отсъствие.

1451669273 6 559x

Гонсалвеш вече доказа уменията си, завършвайки втори в крайното класиране, плътно зад Кома. Сега в отсътвието на 5-кратния шампион, той е един от най-сериозните фаворити за титлата. Не трябва да се пренебрегва и силното представяне на Хоан Бареда, който доминираше през първите 7 етапа през 2015, но серия инциденти след това го извадиха от борбата за титлата. Към тях тази година от Yamaha се присъединява Метж, който трябваше да напусне преждевременно „Дакар“ най-напред заради технически проблеми, а след това и контузия.

Със същите заводски машини Honda CRF450 RALLY ще участва и отборът Honda South America Rally Team. Пилоти ще бъдат също интересни лица – аржентинецът Хавиер Пицолито, бразилският ветеран Жан Азеведо, Кевин Бенавидес, също от Аржентина и французинът Адриан Метж.

1451669304 9 559x

Бившият състезател на Honda Елдер Родригеш (Португалия) пък, сега ще води атаката наYamaha, подпомаган от ендуро звездата Алесандро Ботури (Италия). Ботури е неотменна част от стартовия списък на рали „Дакар“ от 2012-та година, когато финишира на успешното 8-мо място в крайното класиране като състезател на КТМ. Yamaha пуска и още двама пилоти в рали Дакар 2016 – ендуро полита Ксавие Де Султре и мотокрос специалиста Адриан Ван Беверен.

Друга ендуро звезда – Иван Сервантес, също ще е на трасето с частен проект. Очакваме силно представяне и от тима на Sherco, в чиито редици отново ще видим французите Ален Дюкло и Фабиен Плане. Не са за подценяване и „старите лисици” Стефан Свитко, който завърши на 5-та позиция в миналогодишното издание на „Дакар“ и Давид Кастьо (7-и).

На пресконференция в Париж директорът на рали Дакар Етиен Лавин, асистиран от спортния директор Марк Кома представи детайлния маршрут и списъка с участници за рали Дакар 2016. Издание 38 на оф-роуд мегамаратона ще се проведе от 2 до 16 януари 2016 година в Аржентина и Боливия, след като от трасето поетапно отпаднаха Чили и Перу. Въпреки това, на старта в Буенос Айрес се очакват 354 състезателни машини от всички класове.

В последния момент бяха направени значителни модификации в маршрута на рали Дакар 2016, но организаторите обещават състезанието да е не по-малко зрелищно и тежко от предишните издания. В продължение на 14 дни, участниците ще се сблъскат с 9000 км, от които половината - състезателни отсечки. Няколко новости има в менюто на ралито, за които е "виновен" новият спортен директор Марк Кома - 5-кратен победител в надпреварата с мотоциклет.

Така, например, на 7 януари е подготвен маратонски етап, без помощ от техническите екипи за състезателите. Друга интересна новост е "суперспециален етап" във Фиамбала (между Белен и Ла Риоха), в който 10 мотоциклета, 10 автомобила и 5 камиона, според най-доброто класиране от предния ден, ще стартират едновременно, като скаути в специалната отсечка. А преди всичко това да се случи, на 2 януари ще станем свидетели на нещо, позабравено в последните издания на ралито - пролог, след стартовата церемония в Буенос Айрес, по пътя към Росарио.

1447950743 6 559x

Може би най-интересна ще е битката при мотоциклетите, тъй като рали Дакар 2016 ще е първото издание след ерата "Депре - Кома". Сега, няколко пилота имат шанс за титлата, като вече не е сигурно дали ще отиде при традиционната марка - победител - КТМ. Хоан Бареда, Пабло Кинтания, Паоло Гонсалвеш, Елдер Родригеш, Рубен Фариа, Жорди виладомс, Оливие Пен и Давид Кастьо ще са в основата на битката, като всек иедин от тях може да е в призовата тройка или дори на върха.

            В класа на ATV-четириколките също няма да е леко, тъй като в играта се връщат братята Маркос и Алехандро Патронели, всеки от тях с победа в латиноамериканското издание на рали Дакар.

На пръв поглед в рали Дакар 2016 май липсва интрига при автомобилите, заради бруталната доминация на Mini X-Raid, победители в последните 4 издания. Тази година, дузината немски машини отново ще са със силни пилоти, сред които настоящият победител от "Дакар" и Световен крос-кънтри и WRC2 шампион Насър ал Атия. Но не бива да отписваме другите два силни отбора - Toyota, с Жиниел Де Вилиерс и Язид Ал-Раджи, като и dream team-ът на Peugeot, включващ Стефан Петерханзел, Карлос Сайнц, Сирил Депре и новото попълнение Себастиан Льоб.

Подобна изглежда ситуацията и при камионите, където Камаз е очакваният доминант в рали Дакар 2016, но руснаците могат да получат силен отпор от бившите съперници и настоящи съотборници Херард Де Рой и Алеш Лопрайс.

 

Източник: http://auto.offnews.bg

Ипанецът Марк Кома с КТМ спечели рали Дакар при мотоциклетистите, пресичайки финалната линия на последния етап, измерван с хронометър, в Барадеро, на север от Буенос Айрес, предаде агенция Франс прес от Барадеро.

Марк Кома е победител и в миналогодишното рали Дакар, а днес регистрира своята пета победа в престижното рали. По този показател - 5 победи в рали Дакар, 38-годишният каталунец Марк Кома се изравни с двамата френски мотоциклетисти Сирил Невьо и Сирил Деспре. Това е и 14-ата победа в рали Дакар за КТМ.

В генералното класиране Марк Кома изпревари португалеца Пауло Гонсалвеш с Хонда и австралиеца Тоби Прайс - също с КТМ. 13-ият и последен етап - 393 километра, от които 101 километра измервани с хронометър, бе спечелен от словака Иван Якес, следван от друг словак - Стефан Свитко, а на трето място в етапа е австралиецът Тоби Прайс, трима мотоциклетисти с КТМ

Австралиецът измина участъка от 298 километра с време 3:19:4 часа.

Австралиецът Тоби Прайс с КТМ спечели 12-тия и предпоследен етап при мотоциклетистите от рали Дакар - 1024 километра между Термас де Рио Ондо и Росарио, от който измерван с хронометър бе участък от 298 километра. Тоби Прайс измина участъка от 298 километра с време 3:19:4 часа, следван от Хоан Бареда Борт с Хонда - на 1:55 минути, Пауло Гонкалвес с Хонда - на 3:02 минути. 

Испанецът Марк Кома с КТМ завърши на шесто място в етапа на 6:25 минути от победителя, но продължава да бъде начело в главното индивидуално класиране при мотоциклетистите преди последния етап с аванс от близо 18 минути. Марк Кома е начело в главното индивидуално класиране при мотоциклетистите с време 45 часа, 8 минути и 32 секунди, следван от португалеца Пауло Гонкалвес - на 17:49 минути, Тоби Прайс - на 25:18 минути, и др. Ако утре финишира като победител при мотоциклетистите, това ще бъде петата победа на Марк Кома в ралито.

В 11 етап от рали Дакар 2015 силното представяне бе на страната на тима на Хонда, в етапа от 357 км  испанецът Хоан Бареда Борт с "Хонда" с 3.26:33 часа, следван на 17 секунди от Пауло Гонкалвеш (Португалия") с "Хонда" и на 1:35 минути от Иван Джейкс (Словакия) с КТМ. 



Поради предстоящите маратонски етапи и лошото състояние на двигателя на Гонкалвеш, ръководството на тима взеха решени да жертват един от не заводските пилото с мотоциклет Хонда - Йеремию Израел, като замениха двигателя от мотора на Гонкалвеш с тозина Израел, което продължи късно до 2 часа след полунощ. След принудителната подмяна на двигателите за състезатели на Хонда, Бареда и Гонсалвес и двамата получиха наказателно време от 15 мин. в архива си.

Марк Кома (Испания) с КТМ финишира шести днес, но остава лидер в генералното класиране с общо време 41.43:03 часа. Втори е Гонкалвеш с изоставане от 21:12 минути след 11-ия етап, а трети- Тони Прайс (Австралия) с КТМ на 31:43 минути. 

 

Топ 10 в етап 11 – Salta до Termas Rio Hondo – 2015 Dakar Rally:

Pos. Rider Country Brand Time
1 BARREDA BORT ESP HONDA 03:26:33 +15:00
2 GONCALVES PRT HONDA +01:17 +16:00
3 JAKES SVK KTM +01:35 -
4 FARIA PRT KTM +01:43 -
5 PRICE AUS KTM +02:17 -
6 COMA ESP KTM +02:40 -
7 QUINTANILLA CHL KTM +04:13 -
8 RODRIGUES PRT HONDA +05:25 +15:00
9 DUCLOS FRA SHERCO TVS +05:26 -
10 SVITKO SVK KTM +05:28 -

Топ 10 в генералното класиране - 2015 Dakar Rally:

Pos. Rider Country Brand Time Penalty
1 COMA ESP KTM 41:43:03 -
2 GONCALVES PRT HONDA +21:12 +16:00
3 PRICE AUS KTM +31:43 -
4 QUINTANILLA CHL KTM +33:15 -
5 SVITKO SVK KTM +48:07 -
6 FARIA PRT KTM +01:40:43 +40:00
7 CASTEU FRA KTM +01:46:51 -
8 SANZ PLA-GIRIBERT ESP HONDA +02:13:20 -
9 JAKES SVK KTM +02:24:46 -
10 PAIN FRA YAMAHA +02:55:17 -

Пабло Кинтания с КТМ спечели осмия етап и излезе трети.

Чилиецът Пабло Кинтания с мотор КТМ спечели осмия етап при мотоциклетистите на престижното Рали Дакар. Той финишира с време 2:56.19 часа на 416-километровото трасе от Уюни до Икике, изпреварвайки Педреро Гарсия и Стефан Свитко.

Хоан Бареда с Хонда водеше с близо шест минути срещу съперниците си преди етапа, но моторът му се запали по пътя към Икике и това му струва закъснение с над половин час. Така лидер стана Марк Кома, който стартира осмия етап като втори подреждането.

Кинтания отпразнува първата си победа в етап на Рали Дакар и се изкачи на трето място в генералното класиране, но изостава 11.11 минути от Кома, който има време от 28:51.12 часа. Втори е португалецът Пауло Гонсалвеш с изоставане от 9.11 минути.

 


Stage 8 - Bike/Quad - Stage Summary - (Uyuni... by Dakar

Страница 2 от 7

Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“ също приемате и общите условия на уебсайта. Моля, прочетете и нашата политика за поверителсност и защита на личните данни, приемайки тези условия Вие се съгласявате с обработката на вашите лични данни съгласно законодателството (Общия регламент за защита на данните) и описва какво правим с вашите лични данни, съгласно правното основание, на което го правим, и да предоставим повече информация относно вашите права.
Правила и условия | Политика за лични данни